štvrtok 28. augusta 2014

American Dream

Slovensky: Moje detstvo bolo výrazne ovplyvnené filmami a seriálmi z prostredia strednej školy v Amerike a teda mojim snom počas detstva nebolo nič iné ako ísť na strednú školu do Ameriky. Môj sen pretrval až do strednej školy, samozrejme moja motivácia sa zmenila.

Vo svojom okolí som mala veľa ľudí ktorým sa už počas strednej školy cez rôzne štipendiá podarilo dostať do zahraničia. Začala som aj ja teda vyhľadávať takéto možnosti. A práve takto som sa dostala k United World Colleges (UWC).

United World Colleges (UWC) je neziskové združenie štrnástich medzinárodných škôl po celom svete (Kanda,USA,Nemecko, Taliansko, Svazijsko, India, Singapur,...), ktorých spoločným cieľom je šírenie internacionalizmu a medzinárodného porozumenia postaveného na myšlienkovom základe nemeckého pedagóga Kurta Hahna. Na školách sa vyučuje medzinárodný maturitný program International Baccalaureate (IB) Diploma Programme. Cieľom škôl je vychovávať študentov k tolerancii, globálnemu občianstvu, citlivému prístupu k ľudskej diverzite, osobnej iniciatíve, morálnej integrite a environmentálnemu povedomiu. Každá krajina má svoju vlastnú výberovú komisiu ktorá zvyčajne pozostáva z bývalých študentov UWC. Toto video to tiež veľmi pekne zhŕňa.

Najprv som si to nejako veľmi nevšímala nakoľko som si nebola istá či chcem ísť preč na 2 roky a dokončiť strednú školu v zahraničí, no neskôr som si o tom naštudovala viac a do myšlienky študovať na jednej zo škôl UWC som sa úplne zamilovala.

Ostával mesiac do podania prihlášky a tak som na nej začala pracovať. Súčasťou prihlášky, klasicky, boli eseje, motivačný list, odporúčanie od učiteľa a kópie vysvedčení. O dva týždne na to mi prišiel e-mail že som postúpila do druhého kola, ktoré sa konalo v Bratislave. Do druhého kola postúpilo 30 uchádzačov. Druhé kolo bolo v sobotu a hneď večer nám oznámili kto postúpil do tretieho kola ktoré bolo na druh deň, v nedeľu.

A v skratke podarilo sa mi tam dostať a konkrétne mi bola pridelená škola v Bosne a Hercegovine UnitedWorld College in Mostar. :)

Ak by ste chceli zistiť o UWC viac môžete navštíviť oficiálnu stránku UWC alebo stránku slovenskej výberovej komisie alebo sa jednoducho spýtajte mňa.


English:My childhood was significantly influenced by American movies and TV Shows from the high school environment so my dream during childhood was nothing else than going to a high school in the United States. My dream lasted alsoduring my hih school, of course, my motivation has changed.

I was surrounded by quite a lot of people who got the chance to study at a high school in the US also during high school. I started looking for such opportunities and that is how I found out about the United World Colleges (UWC).

United World Colleges (UWC) is a nonprofit association of fourteen international schools all over the world (Canada,USA,Germany,Italy, Swaziland, India, Singapour,...) whose common objective is the dissemination of internationalism and international understanding built on thethought basis of the German educator Kurt Hahn. The curriculum taught at school is International Baccalaureate (IB) Diploma Programme. The aim of the schools is to educate students to tolerance, global citizenship, sensitive to human diversity, personal initiative, moral integrity and environmental awareness. Each country has its own committee which selects students to study at UWC collges. The selection is mostly done by UWC alumni. This video also gives a very nice overview.

At first I did not really pay attention to it as I was not sure whether I want to go away for 2 years and finish my high school abroad, but then I found out more about UWC and totally fell in love wih the idea of studying at UWC.
And to make long story short, I made it and got accepted, speificaly, I was chosen to study in Bosnia and Hercegovina at United World College in Mostar.


For more information visit the offical UWC website where yu can also find your National Committee to find out how can you get to UWC or you can always, just simply, ask me. :)

1 komentár:

  1. asphalt 8 pc is a car racing video game, developed and published by Gameloft as part of the Asphalt series.

    OdpovedaťOdstrániť